Orador Principal/Keynotes


pattern pattern

Dr. Ana Garcia-Nevarez

En Vivo/Live
25 de Agosto 2022/August 25, 2022 - 1:00-2:00 PM PST

Llegar alcanzar a ser el profesional que visualizas con corazón y colaboración

La Dr. Garcia-Nevarez es catedrática en el departamento de Desarrollo del niño y adolescentes en la Universidad de Sacramento. Aquí ha dado clases a estudiantes que están obteniendo la licenciatura y la maestría. Ella ha servido como asociada decana para el colegio de educación, y jefa del departamento de desarrollo del niño y adolescente. La Dr. Ana Garcia-Nevarez es reconocida por tener conocimiento en la preparación de un personal diverso en cultura y lenguaje. Sus investigaciones se basan en el campo de la educación y la manera en la que se enlaza el discurso de la teoría y las prácticas. Estas prácticas están asociadas con el conocimiento del estudiante, las actitudes, y creencias sobre la diversidad cultural y lingüística en las escuelas públicas. Y el impacto que el servicio de aprendizaje hace sobre el compromiso civil. Ella ha publicado artículos, libros y capítulos y ha presentado más de 20 conferencias nacionales e internacionales.

Dr. Garcia-Nevarez is a professor of Child and Adolescent Development at California State University Sacramento, where she has taught graduate and undergraduate level courses. She has previously served as an Interim Associate Dean for the College of Education and Chair for the Child and Adolescent Development Department. Dr. Garcia-Nevarez is known for her awareness in the preparation of culturally and linguistically diverse teaching workforce. Her scholarship informs the field of education about the ways in which it intersects theoretical discourse and practices. These practices are associated with students’ knowledge, attitudes, and beliefs about culturally and ethnically diverse public-school settings and the impact service learning makes on promoting citizenship and civic engagement. She has produced and published multiple research articles, book chapters, textbooks and has presented at more than 20 international and national conferences.

Dr. Pablo A. Velez, M.B.A.

En Vivo/Live
25 de Agosto 2022/August 25, 2022 - 4:30-5:30 PM PST

Corazón, Cultura y Conexión

Pablo Vélez trae más de 25 años de experiencia médica con niños e infantes con necesidades especiales y del desarrollo en el sur de California. Desde noviembre del 2019, fue designado como miembro del Developmental Task Force en California, que asesora el estado en políticas de desarrollo de personas con discapacidades. En octubre del 2018 fue designado miembro del ICC-Consejo Estatal de Coordinación de Intervención temprana, el cual provee asesoría en políticas de desarrollo infantil al estado de California.

El Dr. Vélez, es ponente frecuente en conferencias internacionales y en Estados Unidos. Este año presento en el Instituto Internacional de Bienestar organizado por la Universidad Davis en California y el tema “Impacto de la pobreza en el desarrollo del cerebro y la eficacia de la Tele-salud en la población de bajos ingresos”. En 2018 presentó en las conferencias Internacionales de Zero a Tres y en DIR “los resultados sobresalientes del programa Amigo Baby trabajando con niños en minoría y pobreza”. En octubre del 2017, fue el presentador de honor en el Simposio Internacional sobre “Desarrollo cerebral del menor y la pobreza” y se le honro como miembro de la Academia de Medicina de Medellín por el trabajo realizado con niños en la pobreza en California. Fue el presentador invitado a la conferencia internacional de desarrollo infantil para Pediatras en San Pedro Sula, Honduras en septiembre 2017. En el año 2015 fue miembro del grupo fundador en San Pedro Sula en Honduras de un programa piloto para detectar y fomentar el desarrollo de infantes en zonas rurales.  Desde el 2004, cofundo y es el actual presidente de Amigo Baby Inc, un programa de estimulación temprana con énfasis multidisciplinario, sensibilidad cultural y con alto afecto para el manejo de niños menores de tres años con atrasos en el desarrollo. El programa ha logrado niveles de éxito más altos que lo presentados en USA en los estudios longitudinales medidos a los 5 años. Fue el fundador de Cornerstone Residencial Homes of Ventura, Inc una organización que manejaba residencias médicas para niños la cual fue adquirida por una organización mayor en el Año 2007.

Pablo Vélez recibió su Título en Medicina y Cirugía en la Universidad CES en 1995, y su MBA-Master en Administración de Negocios de UCLA en 2005. El puede ser contactado en el correo electrónico pvelez@amigobaby.com o por teléfono al (805) 901-1237.

Pablo Vélez brings more than 25 years of medical experience with children and infants with special and developmental needs to Southern California. Since November 2019, he has been appointed as a member of the Developmental Task Force in California, which advises the state on development policies for people with disabilities. In October 2018, he was appointed a member of the ICC-State Council for the Coordination of Early Intervention, which provides advice on child development policies to the state of California.

Dr. Vélez is a frequent speaker at international conferences and in the United States. This year I present at the International Wellness Institute organized by Davis University in California and the theme “Impact of poverty on brain development and the effectiveness of Tele-health in the low-income population.” In 2018, he presented “the outstanding results of the Amigo Baby program working with minority and poor children” at the Zero a Tres International conferences and at DIR. In October 2017, he was the presenter of honor at the International Symposium on “Children’s Brain Development and Poverty” and was honored as a member of the Medellin Academy of Medicine for his work with children in poverty in California. He was the invited presenter at the international conference on child development for Pediatricians in San Pedro Sula, Honduras in September 2017. In 2015 he was a member of the founding group in San Pedro Sula in Honduras of a pilot program to detect and promote the development of infants in rural areas. Since 2004, he co-founded and is the current president of Amigo Baby Inc, an early stimulation program with a multidisciplinary emphasis, cultural sensitivity and high affection for the management of children under three years of age with developmental delays. The program has achieved higher levels of success than those reported in the USA in longitudinal studies measured at 5 years. He was the founder of Cornerstone Residential Homes of Ventura, Inc an organization that managed medical residences for children which was acquired by a larger organization in 2007.

Pablo Vélez received his Bachelor of Medicine and Surgery from CES University in 1995, and his MBA-Master of Business Administration from UCLA in 2005. He can be contacted at pvelez@amigobaby.com or by phone at (805) 901-1237.

Lisette Estrella-Henderson

En Vivo/Live
26 de Agosto 2022/August 26, 2022 - 9:00-10:00 AM PST

Trabajando Juntos Somos Más Fuertes

Lisette Estrella-Henderson se ha desempeñado como educadora en el condado de Solano durante más de 37 años. Lisette es la primera mujer hispana elegida para servir como Superintendente de Escuelas del Condado de Solano y es una oradora influyente solicitada y autora de numerosos artículos. Como maestra, administradora escolar y superintendente escolar electa del condado, los antecedentes y la experiencia de Lisette incluyen la participación de los padres y la comunidad, la defensa, la equidad, la diversidad y la competencia cultural.

Asistió a Solano College y obtuvo su Licenciatura en Artes de la Universidad de California, Davis, y una Maestría en Educación de la Universidad Estatal de California, Sacramento, con un enfoque en la educación intercultural bilingüe. Además de su Credencial de Enseñanza de California, también tiene sus Credenciales de Especialista Bilingüe y Servicios Administrativos y es entrenadora de liderazgo certificada.

Lisette se ha desempeñado como Superintendente de Escuelas del Condado de Solano desde enero de 2017. Ella cree que una educación de calidad es una prioridad vital para todos los estudiantes, y un sistema educativo sólido es fundamental para el tejido social y la vitalidad económica de nuestras comunidades. Ha defendido la equidad y las prácticas de participación de los padres y la comunidad culturalmente receptivas e inclusivas como fundamentales y esenciales a medida que nos esforzamos por preparar a los estudiantes para aprender, crecer, prosperar y lograr el éxito de por vida, independientemente de su género, etnia, idioma principal, desafíos socioeconómicos o enfoques para el aprendizaje.

Lisette representa con orgullo la educación pública K-12 como miembro activo de varias organizaciones locales, regionales, estatales y nacionales, entre ellas: la Asociación de Superintendentes y Administradores Latinos de California (CALSA); Asociación de Administradores Escolares de California (ACSA); U. C. Consejo Asesor de Liderazgo de Niñas en Robótica (GIRL) de Davis Computing, Science, Technology, Engineering, and Math (C-STEM); Consejo Asesor de la Colaboración para la Excelencia en la Educación de California; Comisión de Niños y Familias Primeros 5 Solano; Corporación de Desarrollo Económico de Solano; Alianza Solano Contra la Violencia; Asociación de Correccionales Comunitarias de Solano; Consejo Coordinador de Justicia Juvenil de Solano; Coalición Solano para una Mejor Salud; Junta Directiva de la Fundación Educativa del Colegio Comunitario de Solano; Junta Directiva del Club de Niños y Niñas del Vecindario de Vacaville; Los niños de Solano prosperan; y cámaras de comercio locales.

A través de su amplio conocimiento, experiencia y habilidades de liderazgo, Lisette se ha ganado el respeto y el reconocimiento generalizados de su comunidad y a nivel nacional. Además, su experiencia ha aparecido en numerosas publicaciones y se ha presentado en conferencias a nivel local, así como en todo California y en todo el país.

Lisette Estrella-Henderson has served as an Educator in Solano County for over 37 years. Lisette is the first elected Hispanic woman to serve as the Solano County Superintendent of Schools and is a sought-after influential speaker and author of numerous articles. As a teacher, schooladministrator, and elected County Superintendent of Schools, Lisette’s background and experience includes Parent and Community Engagement, Advocacy, Equity, Diversity, and Cultural Proficiency.

She attended Solano College and earned her Bachelor of Arts degree from the University of California, Davis, and a Master’s in Education degree from the California State University, Sacramento, with focus on bilingual cross-cultural education. In addition to her California Teaching Credential, she also holds her Bilingual Specialist and Administrative Services Credentials and is a certified leadership coach.

Lisette has served as the Solano County Superintendent of Schools since January of 2017. She believes that a quality education is a vital priority for every student, and a strong education system is critical to the social fabric and economic vitality of our communities. She has championed equity and culturally responsive and inclusive parent and community engagement practices as foundational and essential as we strive to prepare students to learn, grow, thrive, and achieve lifelong success regardless of their gender, ethnicity, primary language, socio economic challenges, or approaches to learning.

Lisette proudly represents K-12 public education as an active member of several local, regional, statewide, and national organizations including the: California Association of Latino Superintendents and Administrators (CALSA); Association of California School Administrators (ACSA); U.C. Davis Computing, Science, Technology, Engineering, and Math (C-STEM) Girls in Robotics Leadership (GIRL) Advisory Board; California Collaborative for Education Excellence Advisory Council; First 5 Solano Children and Families Commission; Solano Economic Development Corporation; Solano Partnership Against Violence; Solano Community Corrections Partnership; Solano Juvenile Justice Coordinating Council; Solano Coalition for Better Health; Solano Community College Educational Foundation Board of Directors; Vacaville Neighborhood Boys and Girls Club Board of Directors; Solano Kids Thrive; and local Chambers of Commerce.

Through her extensive knowledge, experience, and leadership abilities, Lisette has earned widespread respect and recognition from her community and up to the national level. Additionally, her expertise has appeared in numerous publications, and she has presented at conferences locally as well as throughout California and across the nation.

En Vivo/Live
27 de Agosto 2022/August 27, 2022 - 9:00-10:00 AM PST

Luis A. Hernandez, Especialista en Educación Infantil, tiene una Maestría en Educación Bilingüe/Multicultural de la Universidad de San Francisco. Luis aporta una sólida experiencia basada en su historial laboral en Head Start, cuidado infantil, programas de prekínder, colegios y universidades, administración de referencias y recursos de cuidado infantil y diseño de desarrollo profesional.

Lo más importante es que Luis aporta su alegría de vivir y su espíritu divertido a cada compromiso.

Luis A. Hernandez, Early Childhood Education Specialist, holds an M.A. in Bilingual/Multicultural education from the University of San Francisco. Luis brings solid expertise based on his work history in Head Start, child care, Pre K programs, college and universities, child care resource and referral administration, and professional development design.

Most importantly, Luis bring his joy of life and fun spirit to every engagement.

Thank You to Our Sponsors

Testimonials

Head Start Gear

CHECK OUT OUR NEW COLLECTION

Latest News

  • Admin
  • September 22, 2021

CCRC’s Response to Universal Transitional Kindergarten

by Michael Olenick, Ph.D., President & CEO with research by Aja Goare For more ...
Read More
  • Admin
  • May 5, 2021

Family Engagement Keynote Anthony Barrows: Applying Behavioral Science to Program Design

Do you know what’s best for you and your family? This is a simple ...
Read More
  • Admin
  • May 5, 2021

At 55 Years and in a Pandemic, Head Start Is Still Connected

By Edward Condon, Executive Director Region 9 Head Start Association Every year at Head Start’s ...
Read More

Questions? Contact us at headstartr9@region9hsa.org.